piątek, 9 lutego 2018

191.


Spędziłam ostatnio ponad tydzień w Wielkopolsce. Jako że las miałam pod nosem niemalże, nie mogłam tej okazji nie wykorzystać. Przecież lubię chodzić po lesie, zaglądać w różne zakamarki, odkrywać różne niespodzianki, paść wyobraźnię. 
Poniżej moje znaleziska i tak naprawdę też notatki obrazkowe, inspiracje ;)
Naoglądam się takich a potem pojawią się w rysunkach czy ceramice.

22.01
Pierwszy dzień zaczął się od spaceru z tatą i piesiołkiem którego widzicie powyżej ale ponieważ pies już na długie spacery nie chodzi (ale kiedyś kawał lasu razem przemierzyliśmy, raz na chwilę nawet się zgubiliśmy), więc chłopaki zawrócili a ja poszłam dalej. 
A było pięknie :D
Trochę śniegu, mróz, słonko, płatki opadające z gałęzi...




Oczywiście chwila, moment i trafiłam na grzyby. Głównie nadrzewne.
Dzięki wsparciu pewnej grzybowej grupy oraz grupy wielbicieli porostów w większości wiem co znalazłam, będzie zatem z nazwami :) 
Niektóre typy nie są pewne na sto procent więc sugestie, propozycje i inne słowa od Was chętnie przeczytam.


gmatwek dębowy

gmatwek dębowy

23.01
Dzień równie piękny, choć czuć było że zbliża się odwilż.




kisielnica karmelowata

kisielnica karmelowata

rozszczepka pospolita

rozszczepka pospolita

rozszczepka pospolita

rozszczepka pospolita

rozszczepka pospolita

A potem nastąpiła odwilż, błoto i mroczne dni.
Ale las i tak kusił :D

26.01


chrobotek szydlasty


chrobotek szydlasty


łzawnik rozciekliwy


łzawnik rozciekliwy


"trąbka" chrobotka?





galaretnica mięsista

kisielnica trzoneczkowa

29.01

Tym razem specjalnie poszłam zapolować na uszaki bzowe. Poszłam w konkretne miejsce, gdzie rośnie sporo czarnego bzu i albo widziałam dawno temu tam te grzyby, albo ktoś mi mówił, że je tam widział. Nie zawiodły! Były. Niewielkie ale urocze.
Ale najpierw namierzyłam piękne porosty.


złotorost ścienny (nie wiedziałam że może być tak pięknie zielony) i obrost drobny


złotorost ścienny


złotorost ścienny


złotorost ścienny i obrost drobny


złotorost ścienny


uszak bzowy

uszak bzowy

uszak bzowy



potem na dębowym pniu znalazłam całe stado grzybów w tym chyba korzystające z ocieplenia Grzybówki dzwoneczkowate


grzybówka dzwoneczkowata


grzybówka dzwoneczkowata


grzybówka dzwoneczkowata



Na kisielnicy trzoneczkowetej pasożyt, też grzyb - heteromycophaga glandulosae





A na sam koniec na wysokości własnego nosa, na dębowej gałęzi pięknie porośniętej mchem trafiłam na małego, mocno zmęczonego ktosia ;)











Brak komentarzy:

Prześlij komentarz